Skip to content
Home - SDG 13: klimaatactie

SDG 13: klimaatactie

Potentieel voor slimme laadhubs in Vlaanderen

Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.

BEV-barometer

Dit rapport monitort de vooruitgang van de Vlaamse doelstelling om vanaf 1 januari 2029 geen nieuwe personenwagens en bestelwagens met verbrandingsmotor meer te verkopen.

Open Ruimte – Beleidsplan Gemeente Pelt

Dit document belicht het beleidskader ‘open ruimte’ dat de ontwikkelingsperspectieven voor de open ruimte binnen de gemeente Pelt weergeeft.

Notenkraker#1 – Mobiliteit op het platteland

Met deze Notenkraker#1 “Mobiliteit op het platteland”, reikt het Netwerk Duurzame Mobiliteit gemeentebesturen inspiratie en informatie
aan om in hun regio duurzame mobiliteit te organiseren.

HERW!N- Memorandum verkiezingen 2024

Memorandum van Herw!n voor de lokale verkiezingen 2024 met 20 actiepuntenvoor lokale besturen die willen investeren in lokale sociale circulaire economie

A frequent flying levy in Europe. The moral, economic and legal case

Het rapport laat zien hoe een speciale vliegbelasting (Frequent Flying Levy) kan helpen om de uitstoot van de luchtvaart te verminderen. De onderzoekers willen een eerlijke manier vinden om vliegreizen te belasten, waarbij vooral mensen die vaak vliegen meer betalen en de luchtvaart schoner wordt.

Gezocht: stadsnatuur! Een analyse van de 3-30-300 regel in België

In deze data-analyse bekijkt Greenpeace eerst de 3-30-300-regel en haar relevantie in een Belgische context, om vervolgens een ranking
te maken van de 100 en 20 grootste Belgische gemeenten qua bevolkingsaantal en hun scores op de 3-30-300-regel. De ranking wordt
geflankeerd door een korte analyse en algemene beleidsvoorstellen.