Potentieel voor slimme laadhubs in Vlaanderen
Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.
Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.
Dit rapport monitort de vooruitgang van de Vlaamse doelstelling om vanaf 1 januari 2029 geen nieuwe personenwagens en bestelwagens met verbrandingsmotor meer te verkopen.
Dit document belicht het beleidskader ‘open ruimte’ dat de ontwikkelingsperspectieven voor de open ruimte binnen de gemeente Pelt weergeeft.
Met deze Notenkraker#1 “Mobiliteit op het platteland”, reikt het Netwerk Duurzame Mobiliteit gemeentebesturen inspiratie en informatie
aan om in hun regio duurzame mobiliteit te organiseren.
Het artikel bespreekt de mondiale automarkt in 2022, met een focus op SUV’s en elektrische auto’s.
Memorandum van Herw!n voor de lokale verkiezingen 2024 met 20 actiepuntenvoor lokale besturen die willen investeren in lokale sociale circulaire economie
Rapport dat onderzoekt hoe de energiezuinigheid van woningen kan worden verbeterd als middel om de CO2-emissies te verlagen. De focus ligt op het bereiken van huishoudens met lagere inkomens en het overwinnen van financiële barrières voor woningrenovatie.
Het rapport laat zien hoe een speciale vliegbelasting (Frequent Flying Levy) kan helpen om de uitstoot van de luchtvaart te verminderen. De onderzoekers willen een eerlijke manier vinden om vliegreizen te belasten, waarbij vooral mensen die vaak vliegen meer betalen en de luchtvaart schoner wordt.
Nota over hoe Rescoop Vlaanderen zich verhoudt tot energiegemeenschappen (EG) en energiedelen (ED).
Dit document geeft een overzicht van de ingrediënten en mogelijke acties voor een geïntegreerd Sociaal Klimaatbeleid.
Studie over het potentieel van het verlagen van de arbeidsbelastingen en hoe dit gefinancierd kan worden door de lasten op milieuvervuilende activiteiten te verhogen.
In deze data-analyse bekijkt Greenpeace eerst de 3-30-300-regel en haar relevantie in een Belgische context, om vervolgens een ranking
te maken van de 100 en 20 grootste Belgische gemeenten qua bevolkingsaantal en hun scores op de 3-30-300-regel. De ranking wordt
geflankeerd door een korte analyse en algemene beleidsvoorstellen.