Notenkraker#1 – Mobiliteit op het platteland
Met deze Notenkraker#1 “Mobiliteit op het platteland”, reikt het Netwerk Duurzame Mobiliteit gemeentebesturen inspiratie en informatie
aan om in hun regio duurzame mobiliteit te organiseren.
Met deze Notenkraker#1 “Mobiliteit op het platteland”, reikt het Netwerk Duurzame Mobiliteit gemeentebesturen inspiratie en informatie
aan om in hun regio duurzame mobiliteit te organiseren.
Memorandum van Herw!n voor de lokale verkiezingen 2024 met 20 actiepuntenvoor lokale besturen die willen investeren in lokale sociale circulaire economie
Het rapport laat zien hoe een speciale vliegbelasting (Frequent Flying Levy) kan helpen om de uitstoot van de luchtvaart te verminderen. De onderzoekers willen een eerlijke manier vinden om vliegreizen te belasten, waarbij vooral mensen die vaak vliegen meer betalen en de luchtvaart schoner wordt.
Deze beleidsnota zet enkele leidende principes voorop om ervoor te zorgen dat het Social Climate Fund (SCF) (Sociaal Klimaatfonds) zorgt voor een eerlijke verdeling van lusten en lasten.
Nota over hoe Rescoop Vlaanderen zich verhoudt tot energiegemeenschappen (EG) en energiedelen (ED).
Paper van Minerva met een reflectie op voorstellen in de zogenaamde “nota- De Wever”, in het kader van de federale regeringsonderhandelingen.
Dit document geeft een overzicht van de ingrediënten en mogelijke acties voor een geïntegreerd Sociaal Klimaatbeleid.
E-boek over hoe en waarom je burgers op lokaal niveau kan betrekken bij het beleid.
In deze data-analyse bekijkt Greenpeace eerst de 3-30-300-regel en haar relevantie in een Belgische context, om maakt vervolgens een ranking
van de Belgische gemeenten en hun scorees. De analyse formuleert ook enkele algemene beleidsvoorstellen.
Memorandum Verkiezingen 2024 van het Netwerk Rechtvaardige Fiscaliteit.
Studie door Transport & Mobility Leuven, in opdracht van Greenpeace. De studie wil inzicht bieden in het potentieel is van een verschuiving van publieke middelen naar actieve modi en openbaar vervoer.