Skip to content
Home - SDG 3: goede gezondheid en welzijn

SDG 3: goede gezondheid en welzijn

Potentieel voor slimme laadhubs in Vlaanderen

Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.

BEV-barometer

Dit rapport monitort de vooruitgang van de Vlaamse doelstelling om vanaf 1 januari 2029 geen nieuwe personenwagens en bestelwagens met verbrandingsmotor meer te verkopen.

Mobiliteitsarmoede: vaag begrip of concreet probleem?

In deze verkenning verschaft het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) meer inzicht in het begrip mobiliteitsarmoede, de groepen die hiermee te maken hebben en de omvang van de mobiliteitsarmoede in Nederland.

Gezocht: stadsnatuur! Een analyse van de 3-30-300 regel in België

In deze data-analyse bekijkt Greenpeace eerst de 3-30-300-regel en haar relevantie in een Belgische context, om vervolgens een ranking
te maken van de 100 en 20 grootste Belgische gemeenten qua bevolkingsaantal en hun scores op de 3-30-300-regel. De ranking wordt
geflankeerd door een korte analyse en algemene beleidsvoorstellen.

Is Belgium living within its safe operating space?

Cerac onderzoekt de planetaire grenzen voor België door nationale voetafdrukken en risico’s in kaart te brengen. Daarnaast wil het rapport de sociale impact van mogelijke overschrijdingen van de planetaire grenzen analyseren om de Nationale Veiligheidsraad te adviseren over klimaat- en milieurisico’s.