Potentieel voor slimme laadhubs in Vlaanderen
Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.
Onderzoek naar randvoorwaarden en aanbevelingen voor het ontwikkelen van slimme laadhubs als instrument voor het beheersen van netcongestie en het creëren van andere maatschappelijke voordelen.
Dit rapport monitort de vooruitgang van de Vlaamse doelstelling om vanaf 1 januari 2029 geen nieuwe personenwagens en bestelwagens met verbrandingsmotor meer te verkopen.
Dit document belicht het beleidskader ‘mobiliteit’ dat de gewenste mobiliteitsnetwerken voor de gemeente Pelt beschrijft.
Rapport dat onderzoekt hoe de energiezuinigheid van woningen kan worden verbeterd als middel om de CO2-emissies te verlagen. De focus ligt op het bereiken van huishoudens met lagere inkomens en het overwinnen van financiële barrières voor woningrenovatie.
In deze verkenning verschaft het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) meer inzicht in het begrip mobiliteitsarmoede, de groepen die hiermee te maken hebben en de omvang van de mobiliteitsarmoede in Nederland.
In deze data-analyse bekijkt Greenpeace eerst de 3-30-300-regel en haar relevantie in een Belgische context, om vervolgens een ranking
te maken van de 100 en 20 grootste Belgische gemeenten qua bevolkingsaantal en hun scores op de 3-30-300-regel. De ranking wordt
geflankeerd door een korte analyse en algemene beleidsvoorstellen.
Studie door Transport & Mobility Leuven, in opdracht van Greenpeace. De studie wil inzicht bieden in het potentieel is van een verschuiving van publieke middelen naar actieve modi en openbaar vervoer.
Het is belangrijk dat iedereen wil én kan meestappen naar de omgeving van morgen. In Vlaanderen is daarom binnen de transitie ‘Omgeving voor de toekomst’…
Deze nota van Endeavour vormt een aanzet voor een omgevingsbeleid dat niemand achterlaat en iedereen integreert.
Studie die de impact van klimaatverandering op rioleringsoverstromingen in Vlaanderen onderzoekt.
Dit inspiratieboek van Bond Beter Leefmilieu biedt lokale beleidsmakers een praktische routekaart voor duurzame gemeentelijke ontwikkeling met concrete acties voor 2040. Het schetst een toekomstvisie gericht op een leefbare en gezonde lokale gemeenschap.
Cerac onderzoekt de planetaire grenzen voor België door nationale voetafdrukken en risico’s in kaart te brengen. Daarnaast wil het rapport de sociale impact van mogelijke overschrijdingen van de planetaire grenzen analyseren om de Nationale Veiligheidsraad te adviseren over klimaat- en milieurisico’s.