Nabijheid van treinstations in België: analyse en vergelijking binnen Europa
Studie die aantoont dat 52% van de Belgen binnen 2 km van een station woont; voor IC-stations is dit 32%.
Studie die aantoont dat 52% van de Belgen binnen 2 km van een station woont; voor IC-stations is dit 32%.
Artikel over zes principes voor een rechtvaardig en duurzaam transportsysteem binnen ecologische grenzen.
Dit artikel bespreekt de uitdagingen en kansen binnen de Europese transportsector om te voldoen aan de klimaatdoelen van het Akkoord van Parijs.
Analyse van Denktank Minerva over de verontrustende realiteit dat in de door hen onderzochte landen de transportsector aanzienlijk achterblijft op de aspiraties en ambities van het Klimaatverdrag van Parijs. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de Belgische case
Document van de “Expert Group for Urban Mobility” dat stelt dat het Sociaal Klimaatfonds moet worden gebruikt voor de financiering van de uitbreiding van openbaarvervoersdiensten om ervoor te zorgen dat duurzame mobiliteit voor iedereen beschikbaar zijn en een optie vormen voor kwetsbare burgers.
In dit hoofdstuk uit het boek ‘Klimaat en sociale rechtvaardigheid’ van Denktank Minerva beschrijft Kris Peeters hoe we een sociaal rechtvaardige en klimaatneutrale mobiliteit kunnen vormgeven.
Advies van de MORA over wat het Vlaamse mobiliteitsbeleid kan doen om een sociaal en inclusief mobiliteitssysteem vorm te geven dat garandeert dat elke burger op volwaardige wijze kan participeren aan het maatschappelijk leven.
Met deze Notenkraker#1 “Mobiliteit op het platteland”, reikt het Netwerk Duurzame Mobiliteit gemeentebesturen inspiratie en informatie
aan om in hun regio duurzame mobiliteit te organiseren.
Studie door Transport & Mobility Leuven, in opdracht van Greenpeace. De studie wil inzicht bieden in het potentieel is van een verschuiving van publieke middelen naar actieve modi en openbaar vervoer.
Studie over de ongelijkheden tussen mannen en vrouwen in het openbaar vervoer en gedeelde mobiliteit.